Bemutatkozás

Bemutatkozás

Fejleszthető belső és külső lehetőségek

HATÉKONYSÁG! Ennek a szónak a valódi tartalmát a konkrét tevékenységünkkel összefüggésben pontosan meghatározni és erre fókuszálva megszervezni és működtetni a cég értékesítési szervezetét jelentős esély a kitűzött célok eléréséhez. A sikeres cégek egyik legjellemzőbb tulajdonsága, hogy ezt a gazdasági mutatót a mindennapjaikban értéknek, értékmérőnek, vezérelvnek tekintik, komolyan veszik, döntéseikben figyelembe veszik.

A saját személyes példámon keresztül kellett megtanulnom, hogy mit jelent. Teljesen ösztönösen akkor lettem hatékonyabb, amikor az előttem összetornyosult feladatokat kínomban leírtam, és igyekeztem kitalálni, milyen sorrendben haladjak, mert a rendelkezésre álló idő hirtelen kezdett kevésnek tűnni. Ahogy a lista alapján kis fegyelmezettséggel nekiálltam egyenként elvégezni a feladatokat, egyszer csak azt vettem észre, hogy jóval a határidő letelte előtt befejeztem. Ezt a tapasztalatot tudatosítottam és igyekszem a mindennapokban hasznosítani.

A napi feladatok sok esetben nem teszik lehetővé a szervezetben meglévő tartalékok felfedezését és a cég érdekeinek megfelelő módon történő alkalmazását. Az operatív munka folyamatosan kényszer helyzeteket teremt, így a hatékonyság és a tevékenység minőségének fejlesztése sokszor akkor is háttérbe kerül, amikor az feltétlenül indokolt lenne.

A rendelkezésre álló, gyakran szűkös kapacitással éppen megoldható a cég mindennapos működése, de arra már nincs elég idő és energia – és sokszor a fejlesztéshez szükséges pénz elköltéséhez is hiányzik a kellő döntési bátorság – hogy változtassunk, így megy minden úgy, ahogy szokott.

Ez a gyakorlat lehetővé teszi a konkurencia számára a pozíció erősítését és ezért a lemaradó cégek csak saját magukat okolhatják, különösen akkor, ha a gazdasági háttér, a tőke biztosítaná a tudatos idő- és pénzráfordítást a részleges vagy teljes helyzet értékeléséhez és a megfelelő, hatékony módosítások bevezetéséhez.

Ezért állítjuk, hogy csak a vállalat tulajdonosától, menedzsmentjétől függ: meg akarják-e vizsgálni, hogyan javítható a cég teljesítménye és versenyképessége, és akarnak-e valóban változtatni.
Igen válaszok esetén mi együttműködünk abban, hogyan tehetik ezt a legeredményesebben.

Miért vállalkozhatunk arra, hogy partnereink számára, a partnereinkkel együtt a megfelelő megoldásokat találjuk meg? Mert

  • tudjuk, hogy partnereink ismerik a legjobban azt, amivel foglalkoznak,
  • a saját szakmájukhoz sokkal jobban értenek, mint mi,
  • mi elkötelezetten és empátiával viszonyulunk partnereinkhez,
  • a saját tapasztalataink alapján jól kidolgozott módszereinkkel elemezzük működésüket,
  • partnereinkkel együtt értékeljük az eredményeket és dolgozzuk ki a fejlesztési lehetőségeket,
  • felelősséget vállalunk az eredményekért.

 

Az együttműködésünk során keressük a partner erősségeit, és őszintén feltárjuk az általunk fejlesztendőnek értékelt területeket. Mindezt úgy, hogy valós gyakorlati javaslatokat adunk, amelyek megvalósításában tevékenyen részt veszünk.

Azon lehetséges KKVK vagy nagyvállati partnerekkel szeretnénk együttműködni, akik termékeiket, szolgáltatásaikat B2B formában értékesítik.

 

Szakmai tapasztalatok

  • Képzettség
    • Közgazdaságtudományi Egyetem – okleveles közgazda 1984
    • Kertészeti Főiskola – Szőlész – borász üzemmérnöki oklevél 1976
    • Posztgraduális
      • Grid Vezetői tréning
      • IBS Management tréning
      • Concordia Szervezetfejlesztési képzés
      • 3M English Communication Training /Leuven/
  • Nyelvismeret
    • Angol – társalgási szint
    • Német – C típusú középfok 1992

Munkahelyek és eredmények: 

Az egyetemi diploma megszerzése után a Borsodi Sörgyár és a Karancs Mgtsz közös vállalkozásának vezetőjeként dolgoztam. Ebben az időszakban a söripar államilag támogatott fejlesztése kiemelt program volt, a támogatás a termelés és értékesítés növeléséhez kapcsolódott. Ebben vett részt a két cég közös gazdasági társasága is a Borsodi Sörgyár projekt vezetésével. A mi feladatunk egy palackozó kapacitás bővítése és az értékesítés növelése a megvalósítást követő évtől. Az üzemet a meglévő telephelyen található épületek lebontását követően 8 hónap alatt felépítettük és megkezdtük a próbaüzemelést. Kulcsfontosságú volt a régi palackozó vonal műszaki állapotának rendbetétele, felújítása és az új technológia beindítása. A megadott határidőre – 1990-ben – a termelést évi 80 000 hl-ről 280 000 hl-re növeltük és ezzel teljesítettük a pályázati feltételeket, és ennek köszönhetően mind a sörgyár mind a mezőgazdasági szövetkezet hozzájutott a támogatás összegéhez.

1991 -ben a társasági törvény hatálybalépése alapján a Borsodi Sörgyár és a Karancs Mgtsz által alapított Kft-nek lettem az ügyvezető igazgatója. Ebben az évben első ilyen vállalkozásként a korábbi egy profilú termékválasztékot teljes italnagykereskedelmi szortimentté fejlesztettük, közben a termelési minőség ellenőrzésre saját mikrobiológiai labort hoztunk létre. A vevői kapcsolatok fejlesztésére már ebben az évben üzletkötőket kezdtünk alkalmazni és megkezdtük a piaci területünk bővítését a más, konkurens és külföldi kézbe kerülő sörgyárak hagyományosan hozzájuk tartozó területén.

1991-ben a belga Interbrew tulajdonába került a Borsodi Sörgyár, és 1992-ben lehetőséget kaptam a sörgyár hagyományos területén történő értékesítés vezetésére régiós vezetőként. Ez akkor a termelés volumenének 90%-át jelentette, de nem volt értékesítési szervezet. Ezért ezt fel kellett építeni, amit a piaci körülmények jelentős változása is indokolt. 1994-től ugyanezt a feladatot az egész országra vonatkozóan megkaptam, és kereskedelmi igazgatóként lehettem részese egy sikeres márkaépítésnek. Az eredményeinket a jól ismert Nielsen piackutató cég mérte, és ez alapján látható volt, hogy az induló országos szintű 40%-kos piaci jelenlétet 88%-ra sikerült fejleszteni. Ez egyrészt köszönhető volt a sikeres és dinamikusan fejlődő marketing munkának másrészt az értékesítési szervezet fejlesztésének mind dimenzióit mind a működés hatékonyságát tekintve.

Rendkívül szerencsésnek érzem magam azért, hogy olyan viszonyok között dolgozhattam egy sikeres vállalatnál, amikor a társadalmi szerkezet átalakulás megkezdődött, nagyon sok új szereplő jelent meg a gazdaság minden területén, a gazdaság teljesítménye a privatizációt követő első években jelentősen esett – ez a söriparban 30%-os fogyasztás csökkenéssel és a verseny jelentős kiéleződésével járt. A privatizáló nyugat-európai és tengeren túli multinacionális vállalatok megjelenése új ismereteket, módszereket, hatékonyabb technológiákat hozott és ez az egyes személyek, vezetők, menedzserek szintjén is megjelent. Ennek köszönhetem azt, hogy a több, mint egy évtizedes söripari vezetői- menedzseri tapasztalatot később tisztán magyar tulajdonú vállalkozásoknál először mint cégvezető, később már – 2003 -tól szakértőként hasznosíthattam partnereim számára.

8 évig voltam partnere a BASF magyarországi, romániai és bulgáriai agro dívizióinak az értékesítési szervezetek fejlesztésében, de kaptam megbízást a hasonló ágazati dél-afrikai új kereskedelmi vezető képzésére is.

Részt vettem a BASF koncepcióinak megfelelően néhány kiemelt stratégiai partner, például a Raiffeisen Agrárház, a Chemical-Seed, a Kemoker értékesítési szervezeteinek fejlesztésében és képzésében.

A gazdasági élet más területeiről ismertebb partnerek a Hansa-Kontakt Kft, ahol a cég integrációs céljainak megvalósításában segítettem az integrált partnerek beillesztését a Hansa szervezetébe és működésébe. Ezt követően az értékesítési szervezet hatékonyságának fejlesztésére indított projektben működtünk együtt, és ennek szerves része volt az üzletági vezetők képzése és fejlesztése.

2008 óta vagyok partnere az állatgyógyszer nagykereskedelem piacvezető cégének, ahol ma is jelentős fejlesztési projekteknek vagyok részese tanácsadóként.

Többször feltették már nekem a kérdést, hogyan élem meg azt, hogy nem az operatív vezetőként, hanem ilyen munkakörben, beosztásban dolgozó menedzserek tanácsadójaként dolgozom. A válasz egyszerű: minden korban a meg kell találni az adottságoknak és ismereteknek megfelelő szerepet. Én jól érzem magam ebben.

Szakértői, tanácsadói munkám során megtanulhattam, hogy a partnerek működése magas értéket képvisel, és tapasztalatainkkal ahhoz járulhatunk hozzá, hogy a cégben rejlő, és a közös munkánk eredményeként feltárt kincsek hatékonyabb működtetése tovább erősítik a partner értékeit és hosszú távú eredményességét.

Phone: +36 30 385 7267
Fax:

1010 Budapest, xy utca 4.